niedziela, 22 listopada 2015

Ciasto marchewkowe

Poniżej przedstawiam Wam ciasto marchewkowe, które idealnie pasuje do kawy w jesienne poranki:)
Użyłam przepisu z mojewypieki.com, ale troszkę je zmodyfikowałam. Zamiast ananasa dodałam jabłka oraz pominęłam krem. Ale jestem pewna, że skuszę się również na opcję z kremem, ponieważ wyglądało obłędnie :)


Składniki:
2/3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki zmielonych goździków
1/3 łyżeczki soli
2 jajka 
1/3 szklanki oleju z orzechów włoskich lub rzepakowy
1 szklanka grubo posiekanych orzechów włoskich
1 szklanka startej marchewki - na średnich oczkach
pół szklanki posiekanych, odsączonych ananasów (mogą być z puszki oraz świeże)-ja zamieniłam ananasa na jabłka.

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Wykonanie:
W jednej misce wymieszać ze sobą wszystkie suche składniki: cukier, mąkę pszenną, sól, proszek do pieczenia, sodę oraz przyprawy - przesiać.

W drugiej misce roztrzepać jajka z olejem.

Następnie należy połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę, orzechy  oraz ananasy(lub jabłka).

Wszystko wymieszać łyżką.

Keksówkę, posmarować masłem i obsypać bułką tartą. Wylać do niej ciasto i równomiernie je ułożyć łyżką.

Piec ok 50 minut w temperaturze 170*C.

Należy zaczekać aż ciasto wystygnie i wyłożyć je na kratkę, żeby mogło zupełnie wystygnąć.

Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za komentarz :)

Print